SELFIE SCRAMBLE - Course management

 

 

 

MÅLGRUPPE:

Pubertet og postpubertet

 

DET SKAL VI BRUGE:

Golfsæt og golfbolde

 

LAD OS KOMME I GANG:

Slå 3 bolde fra hvert sted.

C - Vælg den bold der ligger bedst.

B - Vælg den bold der ligger næst bedst.

A -Vælg den bold, der bedst træner det, der kan forbedre dit spil.

 

FOKUS I DAG: COURSE MANAGEMENT

 

OPGAVE: Muligheder og valg

 

Lysten

Meningen er at du skal vurdere boldens lie og konstatere hvilke muligheder du dermed har. Derefter vælger du hvad du gør, ud fra dine kompetencer, ønsker og mål.

1.   Vurder boldens lie!

2.   Hvilke muligheder giver det mig?

3.   Vælg den mulighed du har mest lyst til?

Udfør Forbered slaget

Udfør Slå slaget

Udfør Afslutte slaget

 

Angreb & Kontrol

Meningen er at du skal vurdere boldens lie og konstatere hvilke muligheder du dermed har. Derefter vælger du hvad du gør, ud fra dine kompetencer, ønsker og mål.

1.   Vurder boldens lie!

2.   Hvilke muligheder giver det mig?

3.   Skift mellem følgende to måder at tage beslutning på. Skift efter 3, 6, 9 huller.

a.   Vælg den mest kontrollerede mulighed. Der hvor du anser du er mest i kontrol?

b.   Vælg den mest udfordrende mulighed. Der hvor du føler dig mest udfordret, uden at det er fuldstændigt urealistisk ud fra dine evner.

Udfør Forbered slaget

Udfør Slå slaget

Udfør Afslutte slaget

 

Den forudbestemte Game Plan

Meningen er at forberede runden - sætte mål og definere succeskriterier. Når du spiller, skal du tage beslutning ud fra de muligheder boldens lie giver dig og vælge det der ligger nærmest på de mål og aftaler du har sat op inden runden.

Målene sættes i forhold til handling (det du gør) og/eller præstation (det bolden skal gøre).

1.   Vurder boldens lie!

2.   Hvilke muligheder giver det mig?

3.   Vælg den mulighed, der bedst rammer den forberedelse du har gjort forinden.

Udfør Forbered slaget

Udfør Slå slaget

Udfør Afslutte slaget

 

Evaluering "Effekt" - 4-F

Gør det i fællesskab med alle dem der spillet i dette pensum.

 

  • Facts: Hvad var det vi havde fokus på i dag?
    • Spilformen > Fokus i dag > Opgaven
  • Fund:
    • Gjorde jeg det?
    • Hvad oplevede jeg?
    • Hvad fandt jeg ud af?
  • Følelse:
    • Hvad synes du om det, du oplevede?
    • Noget du føler glæde, forundring eller frustration over?
  • Fremtid:
    • Hvad synes vigtigt?
    • Hvad vil jeg tage med i træning og spil fremover?