Træning

KROPSSTYRKE

LAD OS KOMME I GANG

MAVE:
Spillerne skal løfte overkroppen så højt, at albuerne rammer lårene. Herefter skal de sænke overkroppen tilbage til udgangsstillingen. Spillerne skal være opmærksomme på ikke at trække armene eller ændre vinklen i hofteleddet. Spillerne skal holde lænden i underlaget gennem hele bevægelsen. Gentages minimum 12 gange. Hold tempoet på 3 sekunder op og 3 sekunder ned.

BRYST:
Uanset om spillerne vælger at udføre armstrækningerne på kræene eller på tåspidserne, er det meget vigtigt, at spillerne arbejder med stabiliseringen af kropsstammen under hele øvelsen. Spillerne indtager udgangspositionen enten på knæ eller tåspidser. Herefter starter de med strakte arme og lidt mere end skulderafstand mellem hænderne. Gentages minimum 12 gange. Hold tempoet på 2 sekunder op og 4 sekunder ned.

RYG:
Spillerne ligger på maven med strakte arme over hovedet. Tåspidserne peger nedad. Fra denne udgangsposition løftes venstre ben og højre arm samtidig. Spillerne fortsætter dette krydsløft uden at miste opspændingen og uden at bevæge hovedet. Gentages minimum 12 gange. Hold tempoet på 2 sekunder op og 4 sekunder ned.

BAGLÅR + BALDER:
Udgangspositionen er liggende på ryggen med lænden i underlaget og armene ned langs siden. Venstre ben peger lodret opad, og højre ben er bøjet med fodbalden i underlaget. Fra denne position presses venstre ben og hoften opefter. Gentages minimum 12 gange. Hold tempoet på 2 sekunder op og 4 sekunder ned.

DET SKAL VI BRUGE

Antal juniortrænere: En
Antal deltagere: Alle
Rekvisitter: Ingen
Jern og bolde: Ingen