Basisudstræk

NAKKE:

Spillerne skal nu lade hovedet falde ud mod højre skulder. Derefter tage fat på siden af hovedet. Træk nu langsomt med højre hånd. For at øge spændingen yderligere presses venstre skulder mod jorden. Stræk derefter på den modsatte side af halsen.

SKULDRE:

Spillerne holder højre hånd på ryggen lige over lænden. Ved at presse albuen frem med venstre hånd kan strækket justeres. Det er vigtigt, at spillerne holder ryggen strakt og skuldrene tilbage på plads. Skift arm og gentag spændingen.

RYG:

Spillerne griber fat i en stolpe eller andet tilsvarende med strakt arm og tommelfingeren nedad. Med samlede ben lader spillerne sig hænge i armen. Rund i ryggen og slap af i skulderen. Skift arm og gentag øvelsen med den anden arm.

MAVE:

Spillerne lægger sig på maven med hænderne under skuldrene. Nu strækker de armene indtil de mærker et stræk på forsiden af kroppen. De skal presse hofterne mod underlaget.

BRYST:

Spillerne stiller sig med siden til f.eks. en stolpe. Hele underarmen skal have kontakt med stolpen, og både albue og skulderled skal holdes vinkelret. Brystkassen presses frem til de mærker et træk i brystmusklerne. De skal skifte arm og gentage øvelsen. Som vist på de nederste billeder, kan de ændre spændingen ved at flytte armen op eller ned.

BALDER:

a) Spillerne ligger på ryggen med bøjet højreben og venstre ben krydset på låret. De skal holde lænden i underlaget og fastholde strækket ved at presse på knæet.
b) Her er det vigtigt, at de holder ryggen ret - specielt i lænden. Spillerne kan øge strækket ved at trække knæet tættere.