Træning

Basisopvarmning

FODLED - FODLEDSROTATION:

Lad spillerne tage opstilling med let spredte fødder. De skal nu bevæge fodleddet i små langsomme roterende bevægelser. Lidt efter lidt gøres bevægelserne større. Gentages i modsatte retning og på den anden fod.

KNÆ - KNÆROTATION:

Her skal spillerne stå med samlede fødder, bøjede knæ og hænderne på knæskallerne. Knæ og hænder skal nu bevæges i små langsomme roterende bevægelser. Lidt efter lidt gøres bevægelserne større. Gentages i modsatte retning. Gentages minimum 12 gange.

HOFTE - HOFTEROTATION:

Her tager spillerne opstilling med spredte fødder og hænderne i hoften. Hofte og hænder roterer i små langsomme bevægelser. Lidt efter lidt gøres bevægelserne større. Gentages i modsatte retning.

RYG - MØLLESVING:

Spillerne skal nu stå med stor afstand mellem benene, bøje hoften og lave store armsving. Moodsatte hånd søger modsatte fod.

RYG - ROTATION:

Spillerne skal tage fat med hænderne på enderne af et jern og lægge jernet bag nakken. Spillerne skal indtage golfopstilling og rotere roligt i overkroppen, mens hofte, knæ og ankler holdes i ro. (Øvelsen kan også lavet uden et golfjern).

SKULDRE - ARMSVING:

Spillerne skal svinge armen fremad langs kroppen i store cirkler og arbejd med skulderen, så skulderen kommer helt op til øret. Derefter skal spillerne svinge armen i modsatte retning med skulderen op mod øret.

HÅNDLED - HÅNDLEDSROTATION:

Spillerne skal flette fingrene og lade håndleddene køre i cirkler med rolige bevægelser.

NAKKE - NAKKEROTATION:

Spillerne starter med øret over skulderen og lader hovedet i hvilende tilstand køre i en langsom bevægelse videre til modsat skulder. Herefter skal de stoppe bevægelsen og køre tilbage til startposition. Gentages minimum 12 gange.